Teknoloji

Alışveriş Sonuçlarını Optimize Etmenin 7 Yolu

E-ticaret ağındaki firmalar Google’ın ‘Alışveriş’ hizmetinde daha üst sıralarda yer almanın yollarını ararken Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan bu avantajı elde etmek için yapılması gerekenleri sıraladı.

Başlık optimizasyonundan reklam kampanyaları oluşturmaya kadar 7 başlık altında konuyu ele alan Kaplan, sürdürülebilir bir e-ticaret ağı oluşturmak isteyen firmaların bu adımları dikkate alması gerektiğinin altını çizdi.

Tüm dünyada en çok ziyaret edilen web sitesi olan Google, ‘Alışveriş’ hizmeti ile firmaların müşterileriyle hızlı ve kolay bir şekilde buluşmasını sağlıyor. Ürünlerin Google Alışveriş reklamları aracılığıyla doğrudan kullanıcılara ulaşması satış oranlarını artırmaktadır. E-ticaret ağındaki firmalar bu avantajdan faydalanmak için sitedeki aramalarda daha üst sıralarda yer almanın yollarını aramaktadır. Dijital Pazarlama Okulu Kurucu Yasin Kaplaniçinde  Google Alışveriş sonuçlarını optimize etmenin 7 yolunu açıkladı.

Google Alışveriş Reklamlarında üst sıralarda yer almanın ilk yolu olarak “ Merchant Center hesabı açma ve temel ayarları yapmabunu söyleyerek” Yasin Kaplan, “Öncelikle Google ile bir hesap açılmalı ve bu hesapta temel ayarlar yapılmalıdır. Çalışmalar bu temel ayarlarda belirtilen politikalara uygun olarak eklenmelidir. Bunun dışında web sitenizi doğrulamanız yani bu domainin size ait olduğunu kanıtlamanız değerli olacaktır.

Kaplan, diğer konularda şu bilgileri sıraladı:

Google “Alışveriş” Hizmetinde Öne Çıkmak İçin İpuçları

  • Ürün feed’i verilerini Google politikalarına göre ekleme

Google’daki çalışmaların standartları olmalıdır. Bu standartlarda özellikle eser başlığı yazılmalıdır. Eserin görselinin linki, esere ait açılan sayfanın linki, eserin fiyatı gibi temel hususlar Google tarafından talep edilen veriler arasındadır. Bu verilerin Google Shopping’e yansıması ile görünürlüğünüz artmaya başlayacaktır.

  • Ürün başlıklarını optimize etme

Ürün başlıklarını optimize ederken göz önünde bulundurulması gereken en önemli şey, kullanıcıların Google’da aradığı anahtar kelimelerdir. Bunun için anahtar kelime analizi yapmak gerekir. Diğer bir deyişle, kullanıcıların eserleri arama şekline göre, aranma hacmi en yüksek olan anahtar kelimeler eserlerin başlıklarında ve açıklamalarında yer almalıdır.  

  • Ürün resimlerini optimize edin ve test edin

Ürün resimlerinin Google sonuçlarında nasıl göründüğü çok değerlidir. Kullanıcıların bu görsellerden etkilenmesi ve sonuçlara tıklaması bekleniyor. Bu nedenle çalışmamıza eklediğimiz görselin hem çözünürlüğü hem de çalışmayı anlatmasına dikkat etmemiz gerekmektedir. Aynı zamanda görüntünün varyasyonlarını test edebilen bir süreci yönetiyor olmalıyız.

  • Reklam kampanyaları oluşturma ve kümeleme

Google reklamları ile standart alışveriş ya da maksimum performans dediğimiz kampanya türlerini açabilir ve bu kampanyaları reklam setlerine göre ayırabiliriz. Bu setlere özel teklifler de verebiliriz. Yani reklam tekliflerimizi bu kümelere verebilir ve performanslarını arttırabiliriz. Bu sayede kar getirmeyen, yüksek harcama yapan ve getirisi olmayan işleri hariç tutabilir veya olumsuz diyebiliriz.

  • GTIN / MPN verilerini feed’e yansıtma

Bu özelliği kullanarak çalışmalarınız için oluşturduğunuz barkodun feed’de yer almasını sağlayabilirsiniz.   Bu, Google’ın benzer barkodlara sahip benzer ürünleri sizinkilerle karşılaştırmasına ve ürünlerinizi hem ücretsiz sonuçlarda hem de reklam sonuçlarında daha iyi optimize etmesine ve görüntülemesine olanak tanır. Bu kodların Merchant Center’a hatasız olarak yansıtılması da eserleri taklit eserlerden ayırmaktadır.

  • Promosyonların ve fiyat bilgilerinin doğru yansıtılması

Ürün feed’ine eklediğimiz fiyatların web sitemizdeki çalışmalarla eşleşmesi büyük önem taşımaktadır. Bir eserde indirim varsa siteye yansıtılmalıdır. Çünkü indirim yansıtıldığında Google Alışveriş’te sıfır fiyatın üzeri çizilir ve yerine indirimli fiyat yazılır. Bu da kullanıcının eseri görme ve satın alma olasılığını artırır.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

guneysinir-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu