Ekonomi

GSK, güçlü Arexvy aşı talebi nedeniyle mali beklentilerini yükseltti

İngiliz ilaç devi GSK plc (LON:GSK), yakın zamanda piyasaya sürdüğü solunum ilacı Arexvy’nin etkileyici üç aylık satışlarının ardından yıllık karını ve satış iddialarını bu yıl ikinci kez artırdı. Şirket, daha önce %8 ila %10 arasında olduğunu iddia ettiği yıllık satışlarda artık %12 ila %13 oranında bir artış bekliyor. Bu duyuru GSK hisselerinde geçici olarak %3 civarında bir artışa yol açtı.

İki kış sezonu boyunca koruma sağlayan Arexvy, ağustos ayından bu yana ABD ve diğer pazarlarda satışa sunuluyor. Üçüncü çeyrek satışları beklentileri ikiye katlayarak 700 milyon £’a (862 milyon $) ulaşarak analist tahminlerini şimdiden aştı. Şirket, Arexvy’nin satışlarının bu yıl 1 milyar £’a (1,2 milyar $) ulaşacağını öngörüyor.

Bu başarının ışığında GSK, Centrum vitaminleri üreten tüketici ürünleri biriminden ayrıldıktan sonra CEO Emma Walmsley yönetimindeki tedavi hattını genişletiyor. Firma, zona aşısı Shingrix ve Pfizer’in RSV aşısı Abrysvo’nun rekabeti sayesinde genel aşı satışlarında %33 artış bildirdi.

Çinli Zhifei ile yapılan 2,5 milyar sterlinlik anlaşma Shingrix satışlarını daha da artıracak, Arexvy’nin ise 50’li yaşlarındaki yetişkinlere yönelik kullanılabilirliğini genişletme planları da sürüyor. GSK’nın endometrial kanser tedavisi Jemperli’yi de içeren özel ilaçlar kolu, en çok satan ilaçlarından bazılarının münhasırlığını kaybetmesine rağmen iyi performans göstermeye devam ediyor.

Analistler Adam Barker ve Derren Nathan, Pfizer’in üçüncü çeyrek satışlarında %42’lik bir düşüş yaşaması nedeniyle GSK’nın büyümesine aşıların öncülük edeceğini öngörüyor. Ancak GSK, Zantac ile ilgili yaklaşık 79.000 davanın derdest olduğu ve çoğu duruşmanın Ocak 2024’te yapılacağı ABD’de maliyetli davalarla karşı karşıya.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

haber-cayirova.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu